måndag, november 9

Läraren

Jag vill inte bli lärare. Dels för att båda mina föräldrar har varit eller är det. Dels för att jag inte förstår. Hur det kan finnas så många dåliga lärare. Lärare som sätter sig högst upp på den högsta stolen. De är värst. För för dem är det så långt ner att falla, de blir så chokade när någon ruckar lite på ena stolsbenet. "Men hallå! Du där uppe du är inte så bra som du tror!" Men det är ju deras ställe där uppe, där de sätter sig för de jobbar ju med ungdomar och de där ungdomarna, de är så fruktansvärt jobbiga. Så vi står där och skriker upp till dem i frustration och de fortsätter titta ner på oss och sucka. "Oj, vad de är jobbiga!". Suck.

Jag säger inte att vi elever inte är precis likadana, jag säger bara att vissa borde köpa nya glasögon. Kanske ett par som faktiskt inte bara ser svartvitt.

Men det finns ju också helt fantastiska lärare som engagerar och ifrågasätter och de gillar vi! Men fy skam för de där andra.

Inga kommentarer: