fredag, september 18

Viva la France

Nu ligger vi och guppar intill en kombinerad bilbana, gångbana och kaj. Bara i Frankrike. Cherbourg. Men här kör de i alla fall på rätt sida utav vägen, här är ju dessvärre kommunikationen lite värre... Jag menar i England var man tvungen att jobba med engelskan hela tiden, här frågar man fransmännen något, de tittar lite på en, skrattar lite. Och frågar om man kanske kan upprepa frågan? Men det är underbart, att vila i ingenting här. Inte vara uppbokad med tusen saker, skolbesök och miljarders nya intryck. Förlåt. Här sitter jag och klagar på den av de bästa upplevelserna i mitt liv. Men det är faktiskt helt alldeles underbart, men man blir helt slut. Jag lovar. Imorgon har vi vakt och jag skall assistera kockarna och vara backis, på måndag går bussen mot Normandie och fler andra världskriget tidsmaskin resor. Det är häftigt att få vara med.

Jag tycker om det här så mycket. Allt är ganska jätte bra.

Inga kommentarer: